• deneme

Çocuklar için felsefenin pedagojik temeli, düşünsel becerileri çocukluk döneminde kazanılması önemlidir. Okul öncesinde yapılan felsefe temelli çalışmalarla, çocukların eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek mümkün.

P4C, çocuklukta varolan merak ve soruşturma yetisinin kaybolmadan canlı tutulmasıdır. Sokratik diyalog yöntemine dayanan P4C, ezberci eğitim sistemine karşı bir reform olarak geliştirilmiştir.

Nihan Peker Antepe eğitmenliğinde gerçekleştireceğimiz P4C sertifikasyon programına davetlisiniz.

Tarih: 28 Nisan 2018, Cumartesi
Saat: 10.00 - 15.00
Yer: ide okulları Çamlıca Kampüsü

Adres: Kısıklı Mah. Alemdağ Cad.

No: 70/72 Çamlıca Üsküdar/İstanbul


Detaylı bilgi ve rezervasyon için:
Pınar Ezgü / 444 60 30

*Katılım ücretsiz ve kontenjanla sınırlıdır.
26.04.2018 tarihine kadar katılım durumunuzu bildirmeniz gerekmektedir.

 

Eğitim Akışı:

10.00 – 11.00: P4C Nedir? P4C Nasıl uygulanır?

11.00 – 11.10: Kahve Arası

11.10 – 12.00: Soruşturan Topluluk Oluşturma

12.00 – 12.10: Kahve Arası

12.10 – 13.00: Kolaylaştırıcı ve Stratejileri

13.00 – 13.30: Öğle Arası

13.30 – 14.10: P4C Uygulaması: Cömert Ağaç

14.10 – 14.20: Ara

14.20 – 15.00: P4C Uyaran Oluşturma ve Kaynaklar / Soru – Cevap

 

P4C Nedir?

P4C bireyin bilişsel, sosyal, duygusal becerilerini ve düşünce üretme, üretilen düşünceleri savunma yoluyla geliştiren bir yöntemdir. P4C Eğitmen Eğitimi, P4C sistemini öğrenmek ve uygulamak isteyenler için geliştirilmiştir.

Yenilikçi eğitim modelleri arasında yer alan ve kurucusu Matthew Lipman tarafından Soruşturan Topluluk Metodu olarak adlandırılan P4C sisteminin temelinde, eleştirel ve yaratıcı düşünme bilişsel becerileriyle birlikte, iş birliğine dayalı ve özen gösteren düşünme sosyal becerileri yer almaktadır.

P4C’nin Kazanımları Nelerdir?

  • Bilişsel olarak, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme.
  • Sosyal olarak işbirliğine dayalı ve özen gösteren düşünme becerilerini geliştirme
  • Önemli kavramları keşfetme, sebep-sonuç ilişkisi kurma, özgüvenle kendini ifade etme becerilerinin gelişmesi.
  • Dil ve iletişim becerilerinin gelişmesi
  • Zihni geliştirir, soru sormaya ve farklı bakış açılarını görmeye ve düşünmeye yöneltir. Öğrenciler, bu farklı görüşlerin yanlış olarak nitelendirilmeyeceğini öğrenirler.

 

Kimler katılabilir?

Özel Anaokulu Yönetici, Müdür ve Müdür Yardımcıları, Akademisyen, Psikolog, Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi Mezunu Öğretmenler

ide iso
ide meb

Bizi Sosyal Medyada Takip Edin.

E-BÜLTEN

Duyuru, haber ve aylık bültenlerimize abone olmak için e-posta adresinizi giriniz.

Kısıklı Mahallesi Alemdağ Cad.
No: 70/72 Çamlıca/Üsküdar/İstanbul

444 60 30

info@ide.k12.tr