KADROMUZ

KADROMUZ

Deneyimli öğretmen ve idareci kadromuzla eğitimde kaliteyi hedefleriz.

ide olarak yeni ve yenilikçi bir oluşumun dinamizmi ile her biri alanında derin deneyime sahip eğitim ve idareci kadrosunun sinerjisini oluşturuyoruz. Okullarımızdaki öğretmenlerimizin her biri, Türkiye’nin önde gelen eğitim kurumlarında uzun yıllar sonucunda edindikleri birikim ve tecrübeyle ide okullarında öğrencilerimizi geleceğe hazırlıyor.

Değerli Velilerimiz ,

ide okulları, eğitim hayatına taze bir soluk getirmek amacıyla, aynı heyecanı taşıyan deneyimli eğitimciler tarafından kuruldu. Olumlu örneklerden yola çıkmak ne kadar önemli ise, hatalardan ders alınmasının da aynı derecede değerli olduğuna inanarak, bugüne kadar deneyimlediklerimizin içinden en iyi uygulamaları seçip bir araya getirdiğimiz bir eğitim ortamı planladık. ide’nin odağında öğrenci ve öğretmenlerimizin mutluluğu yer almaktadır. Biz ide’de hem öğretmenlerimizin, hem de öğrencilerimizin okula gelmekten mutluluk duymalarını, bir öğrenme topluluğu oluşturmalarını ve öğrenmekten haz duymalarını hedefliyoruz. Bilgiye ulaşmanın son derece kolay olduğu teknoloji çağında, öğrencilere bilgi yüklemek yerine, onlara yaşam becerileri kazandırmanın önemine inanıyoruz. ide’de her öğrenci değerlidir, güvendedir ve saygı görür.

Sevgili ide’liler, öğrenme heyecanınızın hiç bitmemesini dileriz.

Dilek Yakar
ide okulları, Okul Müdürü / Eğitim Direktörü

Dilek Yakar, Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olduktan sonra, Üsküdar Amerikan Lisesinde İngilizce öğretmeni olarak çalışmaya başladı.
1997 yılında 8 Yıllık Kesintisiz Eğitim Kanununun çıkması ile birlikte, Sağlık ve Eğitim Vakfı’nın açtığı Üsküdar SEV İlköğretim Okulu’na kurucu müdür olarak atandı. Üsküdar SEV İlköğretim Okulu’ndaki 15 senelik müdürlük görevinden sonra, Vakıf Genel Müdürlüğünde SEV İlköğretim Okulları Eğitim Koordinatörü olarak görev yapmaya başladı. 2015—2016 eğitim yılında Vakıf bünyesinde yer alan dört lise (Üsküdar Amerikan, SEV Amerikan, İzmir Amerikan ve Tarsus Amerikan liseleri) ile liselerin bulunduğu illerde açılmış olan ilköğretim kurumlarından sorumlu Eğitim ve Eğitim Geliştirme Koordinatörü olarak çalıştı. Eğitim ve öğretim liderliği alanında öncü bir kuruluş olan Principals’ Training Center tarafından Londra’da düzenlenen eğitimlere katılarak Uluslararası Okul Yöneticiliği programını tamamlamıştır.

 

Sayın Veliler,
“Bizim zamanımızda...." diye başlayan cümlelerden uzak durulması gerektiğine inandım hep. Eskinin değerlerini, geleceğin bilinmeyenleri ile buluşturmalı eğitim.

Kimisi için öğretmenlik bir meslek, kimisi için öğrenmenin hiç bitmediği bir olgu, kimisi için de üretmek, keyif almak ve mücadele etmek kavramlarının birleştiği alan. Ben sonuncu grubun bir üyesiyim. Hep daha farklı, daha keyifli nasıl yapılabilir, nasıl olmalı sorularının düşünüldüğü ve anlam bulduğu bir ortam. Ben 22 yıldır bu ortamı solumaktan mutluyum. Lisans, yüksek lisans, eğitim materyalleri üretmek bu ortamın katma değerleri benim için. Ve nihayet işte budur diyeceğim bir okulun temelinin atıldığı bir fikrin katılımcısıyım. Bizim ve bizimle birlikte olacak minik kalplerin mutluluğunun esas alındığı bir oluşum. Düşüncesi bile çok heyecanlı…

Fatma Akpınar
İlkokul Müdür Yardımcısı

Fatma Akpınar, Celal Bayar Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünü bitirdikten sonra kısa bir süre devlet okullarında çalıştı, daha sonra MEF Okullarında 5 yıl sınıf öğretmenliği, 3 yıl müdür yardımcılığı görevi yaptı. Bu süre zarfında Yeditepe Üniversitesinde Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bölümüne devam ederek yüksek lisans derecesini aldı.
2006-2015 yılları arasında sırasıyla Üsküdar SEV İlkokulunda sınıf öğretmeni, akademik koordinatör ve Sağlık Eğitim Vakfı Genel Müdürlüğünde eğitim uzmanı olarak görev yaptı. Öğretmenlik ve yöneticilik görevlerinin yanı sıra eğitim materyalleri üretme ve inceleme görevlerini de mesleği ile birlikte sürdürdü. Red House Kidz yayınevine ait Deyim Kartları, Red House Kidz Çocuk Kitapları ve ABM yayınlarına ait Seç- Oyna- Öğren Eş& Zıt Anlam Kartları ve çocuk kitaplarının çalışmaları, Eğlen-Öğren çalışma kitaplarının müfredata uygunluğunun denetlenmesi bu alandaki çalışmaları arasındadır.

 

Değerli ide Velisi, sevgili Öğrencim...
Bu yazıyı okuyorsanız doğru yerdesiniz...
90’lı yılların başında mesleğe ilk adım attığım günlerde babam meslekte 30 yılını çoktan devirmiş bir başöğretmen idi benim için. Ondan aldığım ilk ders bütün öğretmenlik hayatıma yön verdi : “Nasıl bir öğretmen olmak istiyorsan ol, ama asla öğrencilerinin gözündeki feri, pırıltıyı söndürme.”

Yıllar ilerledikçe öğrencilerim bana yeni bir şey daha öğretti. “Öğretmen daima sınıfın en çalışkan öğrencisi olmak zorundadır, yeni şeyler öğrenmekten asla vazgeçmemelidir!” Bir taraftan onlarla Matematik dersi yaparken, diğer taraftan farklı yazılım dillerini öğrenmek bunlardan biridir mesela. Her yeni yazılım dili için ders çalışırken yeniden öğrenci olup öğrenmenin sürecini tekrar hatırladım; hep öğrenci kalmaya karar verdim…

ide okulları fikrini ilk duyduğumda yaşadığım heyecan yeniden yıllar öncesine döndürdü beni. Nihayet yıllardır hayalini kurduğum, kuruluşunda fikirlerimi ortaya koyabileceğim, oluşumunu ve gelişimini öğrencilerimle birlikte tamamlayacağım yenilikçi bir okul fikri…
Bütün bu nedenlerle, tıpkı sizin gibi ben de doğru yerdeyim…

Melih Ertunç
Ortaokul Müdür Yardımcısı

Melih Ertunç, İnönü Üniversitesi Matematik Bölümünü bitirdikten sonra, 15 yıl süreyle lise ve üniversite giriş sınavlarına öğrenci hazırlayan farklı dershanelerde matematik öğretmenliği ve zümre başkanlığı yaptı. 2006 yılında Üsküdar SEV Ortaokulunda matematik öğretmeni olarak başladığı görevini, 2017 yılına kadar SEV İlköğretim Kurumları Matematik Koordinatörü ve Üsküdar SEV Ortaokulu Akademik Koordinatörü olarak devam ettirdi.
Aynı zamanda dijitalleşen dünyada Apple iOS Developer olarak iPhone ve İPad aplikasyonlarının üretiminde görev aldı. Halen lisanslı Apple Developer unvanına sahip olup, AppStore’da yer alan 10 ayrı uygulamanın yazılımcısıdır.

Değerli Veliler,
“Dünyada her şeye değer biçilir ama öğretmenin eserine değer biçilemez’’ anlayışından yola çıkarak öğrencilerimizi hedeflerine emin adımlarla yürüyen bireyler olarak yetiştirmek ve elde ettikleri başarıları yıllar sonra gururla izlemek, bence bu mesleğin en güzel yanlarından. Biz eğitimciler paha biçilemez eserlerimiz olan öğrencilerimizi geleceğimizin teminatı olarak görmekte, her birinin eşsiz özelliklerini geliştirmelerine yardımcı olmakta ve onları evrensel değerlere sahip, donanımlı bireyler olarak yetiştirip hayata hazırlamaktayız.

Çocuklarımızın hedeflerine ulaşabilmesi için sadece bilgi birikimi ve akademik başarıya sahip olmaları yeterli değildir. Yaşamın temeli olan sevgi, saygı ve hoşgörü gibi temel evrensel değerleri de hissetmeleri gerekir. Bu nedenle çocuklarımız için seçtiğimiz okulun nasıl bir eğitim anlayışına sahip olduğunu anlamak büyük önem taşır. Öğrenci ve öğretmen mutluluğunun esas alındığı, fikirlere saygının ön planda tutulduğu, modern eğitim anlayışını evrensel değerler ve deneyimli eğitim kadrosuyla tamamlayan ide okulları, öğrencileri yarınlara hazırlayan bir eğitim ortamı sunmaktadır.
Ben de ide ailesine katılıyor olmanın heyecan ve mutluluğunu yaşıyorum.

Mine Üçkardeşler
Ortaokul Müdür Yardımcısı 

Mine Üçkardeşler Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinde Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans Programını tamamlamıştır.
2002 yılında başladığı öğretmenlik hayatına Özel Avrupa Lisesi, Özel Anakent Lisesi, St. Pulcherie Fransız Lisesinin de aralarında bulunduğu özel okullarda sosyal bilgiler ve tarih  öğretmeni olarak devam etmiştir. 2014 yılından  itibaren İstanbul International School ortaokul bölümünde müdürlük ve sosyal bilgiler öğretmenliği yapmıştır.
Mine Üçkardeşler 2019-2020 öğretim yılında  5.sınıflardan sorumlu ortaokul müdür yardımcısı ve sosyal bilgiler öğretmeni olarak ide ailesine katılmıştır.

 

Semire Kopmaz
Okul Öncesi Öğretmeni

Semire Kopmaz Kadıköy Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümünü bitirdikten sonra Anadolu Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu.
Mezun olduktan sonra bir süre özel anaokullarında görev yaptı. 1999 - 2007 yılları arasında Üsküdar SEV İlköğretim Okulunda okul öncesi öğretmeni olarak sekiz yıl çalıştı. Özel Irmak Anaokulunun kuruluş aşamalarında bulundu ve aynı kurumda yedi yıl boyunca öğretmen olarak çalışmaya devam etti.
Son iki sene Avrupa Koleji İnovasyon Okulunda anaokulu öğretmeni olarak çalıştı. Mutfak ve pastacılık sanatıyla da ilgilenen Semire Kopmaz, ide öğrencileri ile mutfak atölyesinde çalışmayı heyecanla beklemektedir.

 

Özlem Alaçam
Okul Öncesi Öğretmeni

Özlem Alaçam, Anadolu Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun olduktan sonra, Yeditepe Üniversitesinde Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında yüksek lisans yaptı.
13 yıllık meslek hayatında, aralarında Marmara Koleji, TED İstanbul Koleji ve Neslin Değişen Sesi Anaokulunun da bulunduğu özel okullarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yaptı. Son dört yıldır da Boğaziçi Üniversitesi Mezunları Derneği Merak Eden Çocuk Moda İlkokulunda çalıştı.
İlköğretime hazır oluş ölçeği uygulayıcı sertifikasına sahip olan Özlem Alaçam, sosyal, duygusal ve bilişsel yönden birinci sınıfa hazırlayacağı ide okul öncesi öğrencileri ile tanışmak için sabırsızlanmaktadır.

 

Özge Yalçın
Okul Öncesi Öğretmeni

Özge Yalçın, Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Aynı üniversitenin Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanındaki yüksek lisans eğitimi tez aşamasında devam etmektedir.
2009 yılında okul öncesi öğretmeni olarak çalışmaya başladığı Irmak Okulları Feneryolu şubesinde, 2018 yılına kadar öğretmenliğin yanı sıra; anaokulu eğitim koordinatörlüğü ve anaokulu müdürlüğü de yaptı.
Özge Yalçın merak eden, sorgulayan, araştırmacı, yaratıcılığını ve yeteneklerini kullanabilen, iş birliğine açık ve özgüven sahibi ide okul öncesi öğrencileri yetiştirmeyi hedeflemektedir.

 

 Arzu Şapoğlu
 Okul Öncesi Öğretmeni

 Arzu Şapoğlu Kadıköy Anadolu Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi Bölümünü bitirdikten sonra Atatürk         Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüne devam etti. Ayrıca Newport International Üniversitesi Davranış Bilimleri Bölümünden ve Halkla İlişkiler alanında da Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İktisadi ve İdari Programlar Bölümünden önlisans diplomalarını aldı. Arzu Şapoğlu PASS Teorisi – Bilişsel Müdahale Programı, Öğrenme Stilleri, Scamper Metodu ile ilgili eğitimleri tamamlamıştır.   Pon Pon Çocuk Kulübünde iki yıl çalıştıktan sonra 2002-2016 yılları arasında Üsküdar SEV İlköğretim Okulunda okul öncesi öğretmeni olarak görev yaptı. İkiz çocukları olunca çalışma hayatına kısa bir süre ara vermek zorunda kalan Arzu Şapoğlu 2019-2020 öğretim yılında ide okul öncesi öğrencileri ile buluşmayı, Orff destekli etkinliklerle müzik çalışmaları yapmayı, onlarla rond ve oyun oynamayı heyecanla beklemektedir.

 

 Mine Okaylı
 Okul Öncesi Öğretmeni

 Mine Okaylı Kadıköy Anadolu Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü ve Anadolu Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği mezunudur. Okan Üniversitesinden “Okul Öncesi Öğretmenliği”, Yıldız Teknik Üniversitesinden de “Eğitim Yönetimi ve Denetimi” alanlarında yüksek lisans sahibidir. Okan Üniversitesindeki tez konusu “Okul Öncesi ve İlkokul Dönemi Çocuklarında İnsan Figürü Çizimindeki Gelişimin İncelenmesi”dir. Mine Okaylı öğretmenliğe başladığı Bilfen Koleji Kızıltoprak Anaokulunda 2007 -2011 yılları arasında çalıştı. Daha sonra Okan Koleji ve İstek Semiha Şakir Barış Anaokulunda görev yaptı. 2015-2018 yılları arasında İstanbul Erkek Liseliler Eğitim Vakfı Anaokulunda çalıştıktan sonra geçtiğimiz öğrenim yılında Saint Joseph Lisesi Eğitim Vakfı Anaokulunda öğretmenliğe devam etti. Mine Okaylı katıldığı çok sayıdaki hizmet içi eğitimlerin yanı sıra “2.Adım-Sosyal-Duygusal Becerileri Geliştirme ve Şiddeti Önleme”, “Beden Perküsyonu”, “Okul Öncesi Eğitimde Orff Yaklaşımı”, “PYP’yi Gerçekleştirme” , “GEMS Fen ve Matematik Etkinlikleri” çalıştaylarında edindiği bilgileri ide öğrencileri ile paylaşmak üzere yeni öğretim yılını beklemektedir.

 

Elif Akılber
Okul Öncesi Öğretmeni

Elif Akılber, İstanbul Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümünü bitirdi. 13 yıllık meslek hayatında aralarında İstek Erenköy Anaokulu, Okan Koleji ve Avrupa Koleji Acıbadem İnovasyon Anaokulunun da bulunduğu özel okullarda okul öncesi öğretmeni olarak görev yaptı. Öğrencilere, birlikte ve özgürce öğrenme fırsatı tanıyan Reggio Emilia, öğrencinin akademik bilgilenmesinin yanı sıra sosyal, fiziksel, kültürel ve duygusal gelişimini de vurgulayan, böylece çocuğun bir bütün olarak yetiştirilmesini amaçlayan PYP, erken çocukluk eğitiminde “etkin öğrenme” kavramını temel alan High/Scope uluslararası öğrenme yöntemleri eğitimlerini almıştır. Şubat 2019 tarihinden itibaren ide okul öncesi öğretmeni olarak görev yapmaktadır.

 

Zeynep Türkmen
Okul Öncesi Öğretmeni

Zeynep Türkmen Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu. Aynı üniversitenin Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Okul Öncesi Eğitimi alanındaki yüksek lisans eğitimi tez aşamasında devam etmektedir.
Zeynep Türkmen meslek hayatına başladığı devlet okulunda iki sene çalıştıktan sonra Üsküdar SEV İlköğretim Okulunda göreve başladı. 1998 -2019 yılları arasında 21 yıl boyunca önce okul öncesi öğretmeni, daha sonra da okul öncesi öğretmenleri akademik koordinatörü olarak görev yaptı. Bu süre boyunca aralarında PASS Teorisi – Bilişsel Müdahale Programı, Portage Erken Eğitim Seti Sertifika Programı, 2.Adım-Sosyal-Duygusal Becerileri Geliştirme ve Şiddeti Önleme eğitimi, Üstün Çocuklarda Müfredat Farklılaştırılması eğitimlerinin de bulunduğu çok sayıda eğitim ve seminere katıldı.
Zeynep Türkmen ide okul öncesi öğrencileri ile tanışmayı, onlarla eğlenceli ama öğretici bir yolculuğa çıkmayı sabırsızlıkla beklemektedir.

 

Sibel Düzova
Okul Öncesi Öğretmeni

Sibel Düzova, Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. 2003- 2019 yılları arasında aralarında ALEV Anaokulu, Bümed MEÇ Anaokulu, Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Anaokulunun da bulunduğu özel okullarda anasınıfı öğretmenliği görevini yaptı.
2007 yılından itibaren Orff Merkezi Türkiye’nin düzenlediği çok sayıda seminere ve Avusturya, İspanya ve Fransa’daki uluslararası yaz kurslarına katıldı. 2010-2011 yıllarında İTÜ Maçka Kampüsü Çalgı Eğitimi Bölümü’nde çocuklar için Orff atölye çalışmaları düzenledi. Orff-Schulwerk Forum Salzburg üyesi olan Orff-Schulwerk Eğitim Danışmanlık Merkezi Türkiye’den onaylı “Eğitmen Eğitimi” kursunu Ocak 2018 tarihinde başarıyla bitirerek “Orff-Schulwerk Eğitmeni” olma hakkını kazandı. Aldığı eğitimler ve mesleki tecrübelerini ide öğrencilerine yansıtmak ve birlikte öğrenme yolculuğunu paylaşmak için aramıza katılmıştır.

 

Neşe Keskin
Sınıf Öğretmeni

Neşe Keskin 18 Mart Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu.
1989 yılında resmi okullarda başladığı görevine 1999-2005 yıllarında MEF Okullarında, 2005-2017 yıllarında da Şişli Terakki Vakfı Okullarında devam etti.
Öğretmenlik kariyeri boyunca aldığı çeşitli eğitimlere ek olarak, önümüzdeki yıl yazarlık eğitimi de almaya başlayarak öğrencilerine hayat boyu öğrenmenin önemini modelleyecektir.
Çocukların birbiriyle rekabet etmek yerine, birbirlerine saygı duyarak, yardımlaşarak dengeli bir biçimde ve çok yönlü olarak gelişmelerini amaçlayan Neşe Keskin, 2018-2019 Eğitim- Öğretim yılında Disleksi Eğitimcisi Eğimi, Otizm Eğitimi ve PASS teorisinin eşzamanlı ve ardıl işlem özellikleri üzerine kurulmuş okumayı geliştirme programı olan PREP eğitimlerini tamamlamıştır. Neşe Keskin ide öğrencilerinin eğitim serüvenlerinde onlara eşlik etmeye heyecanla devam etmektedir.

 

Mürvet Ozan
Sınıf Öğretmeni

Mürvet Ozan, Denizli Öğretmen Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Anadolu Üniversitesi Türkçe Bölümünde lisans derecesini tamamladı. Resmi okullarda başladığı görevine 1998-2017 yıllarında Özel Üsküdar SEV İlköğretim Okulu’nda devam etti. Bu süre zarfında sınıf öğretmenliği görevinin yanı sıra, PASS alanlarına yönelik bireysel destek çalışmalarını yürüttü. Ayrıca Yaratıcılık ve Proje Derslerinin yapılandırılması ve sınıf içinde uygulanmasında görev aldı. Mürvet Ozan tecrübesini ve bilgi birikimini ide öğrencileri ile paylaşmaktadır.

 

Sevtap Karadayı
Sınıf Öğretmeni

Sevtap Karadayı, Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesini bitirdikten sonra Yüksek Lisansını Hacettepe Üniversitesi’nde tamamladı. 1997-2015 yılları arasında devlet okulunda, 2015’ten günümüze kadar da Özel Denizatı İlkokulunda sınıf öğretmenliği yaptı.
Öğretmenlik görevinin yanı sıra Bilgi Üniversitesi SEÇ-BİR (Sosyoloji ve Eğitim Çalışmaları Birimi) tarafından 2013 yılında başlayan ve halen devam eden “Toplumsal Sorunların Eğitim Ortamında Tartışılması” projesinde “Engellilik ve Ayrımcılık” başlığı altında ders geliştirme ve örnek ders kitabı yazma çalışmalarında da bulunan Sevtap Karadayı 2014 yılından beri öğretmenlerin, "Sistem Düşüncesi (Systems Thinking)” yaklaşımını kullanarak öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmelerine, büyük resmi görerek çözüm yolları bulmalarına destek olmayı amaçlayan Eğitimde Sistem Düşüncesi Derneğine üyeliğini devam ettirmekte ve sempozyumlarına aktif olarak katılmaktadır.
2015 yılında başladığı Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Projesi kapsamında öğretmen eğitimleri ve yine aynı yıl başlayan SEİBA Uluslararası Masal Anlatıcılığı atölye çalışmalarını hala devam ettiren öğretmenimiz geleceğin yetkinliklerini kazandırmayı amaçlayan ide okulları öğrencileri ile buluşmayı sabırsızlıkla beklemektedir.

 

Müge Yamanlıca Tuncay
Sınıf Öğretmeni

Müge Yamanlıca Tuncay, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu.
2002 yılında FMV Özel Erenköy Işık okullarında başladığı sınıf öğretmenliği görevine 2006-2008 yıllarında Özel MEF Okullarında, 2009-2015 yıllarında İELEV Eğitim Kurumlarında, 2015-2017 yıllarında BÜMED Özel Moda Merak Eden Çocuk Okullarında devam etti. Geçtiğimiz yıl Ataşehir Amerikan Kültür Kolejinde Anasınıfları ve İlkokul Eğitim Koordinatörü olarak görev yaptı.
Öğretmenlik hayatı boyunca öğrenme ve öğrendiklerini sınıf ortamına taşımak için pek çok seminere katılımcı ve uygulayıcı olarak katıldı. Waldorf Pedagojisi ile Duyguları Tanımlama uygulaması olan “Waldorf Masa Tiyatrosu”, “Bir Kitaptan Yola Çıkarak Taş Devrine Yolculuk” müze etkinliği, “Kitap ve Film Karşılaştırmalı Okuma Etkinlikleri ve Beyoğlu Dergisi’nde Beyoğlu üzerine yazdığı yazılar okuma ve yazmaya verdiği değerin göstergesi çalışmalarından örnekler oluşturmaktadır.Müge Tuncay, özgüven sahibi, akademik yönden donanımlı bireyleri hayata hazırlayacak bir takımın üyesi olacağı için heyecan duymakta, ide öğrencileri ile tanışmayı sabırsızlıkla beklemektedir.

 

Nuray Göker
Sınıf Öğretmeni

Nuray Göker Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü mezunudur. Çeşitli devlet okullarında sınıf öğretmeni olarak çalıştıktan sonra 2002-2011 yılları arasında Adapazarı Özel Enka İlköğretim Okulunda öğretmenlik yaptı. Daha sonra İstanbul’a taşınarak dört yıl boyunca Özel Şişli Terakki Vakfı Okullarında görev aldı. 2015 yılından itibaren Nobel Bridges School bünyesine geçen Nuray Göker, okulun kapanması nedeni ile Bahçeşehir Yönder Kolejinde çalışmaya başladı. 2017-2018 öğretim yılında Kemerburgaz Biltes Kolejinde sınıf öğretmeni ve PYP (Primary Years Program) koordinatörü olarak görev yaptı. Geçtiğimiz öğretim yılında ise Özel Pakkan Okullarında çalıştı. Meslek hayatı boyunca katıldığı PASS Teorisi Bilişsel Destek Programı ve PYP Öğretmen ve Öğrenme eğitimleri bilgiye ulaşma yollarını bilen, bilgiyi özümseyen, sorgulayıcı bakış açısına sahip bireyler yetiştirmesine katkı sağladı. Nuray Göker evrensel değerlere sahip bireyleri yarınlara hazırlamak amacıyla ide ailesine katıldı.

 

Gamze Kalıpcı Yılmaz
Sınıf Öğretmeni

Gamze Kalıpcı Yılmaz, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi’nden 2004 yılında mezun oldu. Aynı üniversitenin Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde tezli yüksek lisansını 2008 yılında tamamladı.
Özel Marmara İlköğretim Okulu’nda 2004 yılında başladığı sınıf öğretmenliği görevini 2012 yılına kadar sürdürdü. 2012-2019 yılları arasında Özel Şişli Terakki Vakfı Okullarında görevine devam etti. Çocuk kitaplarının gizemli dünyası ile ilgilenen, eleştirel düşünme becerisi ve sorgulamaya dayalı okuma çalışmaları ve çocuklar için öyküler yazma denemeleri yapan Gamze Kalıpcı Yılmaz bilgi ve tecrübelerini ide öğrencileri ile paylaşmak üzere aramıza katılmıştır.

 

Necla Topalbekiroğlu
Sınıf Öğretmeni

Necla Topalbekiroğlu, Kilis Kız Öğretmen Okulunu bitirdikten sonra, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Türkçe anabilim dalından mezun olmuştur. Çeşitli devlet okullarında çalıştıktan sonra Özel Evrim Lisesi ve Özel Eyüboğlu Okullarında görev yapmış, MEF Eğitim Kurumlarında uzun yıllar çalışmıştır. Öğretmenlik hayatı boyunca aldığı pek çok eğitimin yanı sıra “Matematik Materyallerini Geliştirme ve Kullanma” ve “Fen Bilgisi Alanının Günlük Hayata Yansımaları” ile ilgili çalışmalarını sınıf ortamına taşımaya devam etmektedir. Fen Bilgisi çalışmalarını Türkiye Bilimler Akademisi (TUBA) Sempozyumunda paylaşmıştır. Öğretmenimiz, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği eğitim komisyonunda aktif olarak görev almaktadır.Eğitimlerini ve mesleki tecrübelerini ide öğrencileri ile paylaşmak için aramıza katılmıştır.

 

Huriye Sezer
Sınıf Öğretmeni

Huriye Sezer Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü mezunudur. İlk öğretmenlik deneyimini Ulus Özel Musevi Okulunda edinen Huriye Sezer, 2009-2018 yılları arasında çalıştığı Özel Üsküdar SEV İlkokulunda sınıf öğretmeni, Bilişsel Destek ve Düşünme Becerileri öğretmeni olarak görev yaptı. Bu yıllarda aldığı PASS Teorisi ve Düşünme Becerileri eğitimi ve PASS teorisinin eşzamanlı ve ardıl işlem özellikleri üzerine kurulmuş bir okumayı geliştirme programı olan PREP (PASS Reading Enhancement Program) eğitimi sonrasında özel eğitim alanında da çalışmaya başladı. Yard.Doç.Dr. Melodi Özyaprak tarafından verilen “Yaratıcılık ve Eleştirel Düşünme” ve “Üstün Zekalılar Eğitimi” ile kendini geliştiren Huriye Sezer 2018-19 öğretim yılında eş zamanlı olarak İno Okulları ile Özgür Boza Okullarında Düşünme Becerileri öğretmeni ve Agape Danışmanlık Merkezinde de özel eğitim uzmanı olarak çalıştı. Huriye Sezer ide okullarının PASS Teorisi Bilişsel Destek Programı üzerine dayandırılan eğitim sisteminde bilgi ve birikimini paylaşmak, ide öğrencilerinin öğrenme yolculuklarını kolaylaştırmak için aramıza katılmıştır.

 

Hülya Güven
Sınıf Öğretmeni

Hülya Güven Trakya Üniversitesi, Edirne Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliğinden mezun oldu.
1993 yılında devlet okullarında başladığı sınıf öğretmenliğine 1998-2000 yılları arasında Özel 21.Yüzyıl İlköğretim Okulunda devam etti. 2000-2015 yılları arasında FMV Özel Işık Okulları, İstek Vakfı Acıbadem Okullarında sınıf öğretmeni olarak görev aldı. 2010 yılında çalışmaya başladığı Eyüboğlu Eğitim Okullarından bu eğitim-öğretim yılı sonunda ayrılarak, deneyimlerini ve bilgi birikimini ide öğrencileri ile paylaşmak üzere aramıza katılmıştır.
Öğretmenlik hayatı boyunca çeşitli eğitimlerin yanı sıra düzenli olarak devam ettiği PYP (Primary Years Program) ve Farklılaştırılmış Eğitim çalışmalarını ide öğrencilerinin akademik becerilerini geliştirmek için sınıf içinde kullanacağı özgün materyallere ve eğitim metodolojilerine yansıtmayı planlamaktadır

 

Şükran Angay
Düşünme Becerileri ve Bilişsel Destek Eğitimi Öğretmeni

Şükran Angay, Marmara Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünden mezun olduktan sonra, “Özel Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almış ve Almamış Öğrencilerin Sosyal-Duygusal Uyum Süreçlerinin Karşılaştırılması” konulu yüksek lisans tezini vererek Nişantaşı Üniversitesi Psikoloji Bölümünde yüksek lisansını tamamladı.
2008-2009 yılları arasında Yard. Doç. Dr. Tamer Ergin’den PREP Bilişsel Müdahale Eğitimi, Düşünme Becerileri ve Yaratıcılık eğitimi aldı. 2009 yılından bu yana Uzm. Psikolojik Danışman Meltem Canver Kozanoğlu’ndan düzenli olarak Görsel Algı ve PASS Teorisi süpervizyonu almaktadır. 2016 yılından itibaren Pedagog Güzide Soyak’tan özel öğrenme güçlüğü ve akademik becerilerde zorluk yaşayan çocuklar ile ilgili süpervizyon almaktadır.
9 yıldır Bilişsel Destek Öğretmeni olarak görev yaptığı Üsküdar SEV İlkokulunda, akademik çalışmalarda zorlanan öğrencilerle başarılarını etkileyen alanlara yönelik bireysel ve küçük grup çalışmaları yürüttü. PASS teorisine göre sınıfların öğrenme ihtiyaçlarını belirleyip, bu alanları destekleyici sınıf içi uygulama çalışmaları yaptı. 2017-2018 Eğitim- Öğretim yılında PASS teorisinin eşzamanlı ve ardıl işlem özellikleri üzerine kurulmuş okumayı geliştirme programı olan PREP eğitimini tamamlamıştır.
Şükran Angay amacını hem düzenli eğitim alarak kendini geliştirmeye devam etmek, hem de ide öğrencilerinin bilişsel becerilerini destekleyerek onları akademik, sosyal ve duygusal yönden güçlendirmek olarak tanımlamaktadır.

 

Serpil Sofuoğlu Güngör
Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen Rehberlik Bölüm Başkanı

Serpil S. Güngör İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümünden mezun olduktan sonra, aynı üniversitenin İşletme Fakültesi Davranış Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını tamamlamıştır.   1994-1997 yılları arasında Özel Kültür Koleji’nde, 1997 yılından itibaren de Ulus Özel Musevi Okullarında Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik biriminde çalışmış, ayrıca ilkokul Rehberlik Bölümünün de koordinatörlüğünü yürütmüştür.   Serpil S. Güngör,  PASS Teorisi Bilişsel Destek Programı ve CAS (Cognitive Assessment System) Testi sertifika eğitimlerini tamamlamış olup, 2016 yılından beri Uzman Psikolojik Danışman Meltem Canver Kozanoğlu’ndan uygulamaların değerlendirilmesiyle ilgili süpervizyon almaktadır. CAT ve TAT gibi projektif testlerin, “2.Adım-Sosyal-Duygusal Becerileri Geliştirme ve Şiddeti Önleme”, Kriz Müdahale İlk Yardım Eğitici Eğitimi Programı eğitimlerini tamamlamış olup, psikodramatist diplomasına sahiptir. ide okullarında Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölüm Başkanı görevini üstlenen Serpil S. Güngör ide okulları öğrencilerinin  sosyal, bilişsel, duygusal ve akademik gelişimlerini destekleyeceği için heyecan duymaktadır.

 

Dr. Klinik Psikolog Eda Yılmazer
Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

Eda Yılmazer, İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı ve Psikoloji lisans bölümlerinden Yüksek Onur Derecesiyle mezun olduktan sonra, Klinik Uygulamalı Psikoloji Bölümünde yüksek lisans programını tamamlayarak uzmanlığını aldı. Daha sonra Üsküdar Üniversitesinde Klinik Psikoloji alanında devam ettiği doktora eğitiminde tez aşamasındadır. Davranış Bilimleri Enstitüsünde Mesleğe Hazırlık ve Staj, Aile Terapisi, Terapistin Alet Çantası isimli eğitimlerden sertifikalarını aldı. Emel Stroup tarafından verilen Bilişsel Davranışçı Terapiler eğitiminin tüm modüllerini tamamladı. Bağımlılık riski taşıyan genç ve yetişkinlere yönelik müdahale ve tedavi kapsamında ‘’Terapistler için Madde Bağımlılığı Eğitimi’’ aldı. Danışmanlık merkezlerinde çocuk-ergen ve aileleriyle terapist olarak; sosyo-ekonomik düzeyi düşük, dezavantajlı çocuk ve ergenlerle de gönüllü psikolog olarak çalıştı, ailelerine ihtiyaçları doğrultusunda seminerler verdi. Çeşitli makaleleri de yayınlanan Eda Yılmazer Fenerbahçe Kolejinde sekiz yıl görev yaptı. Eda Yılmazer ide okullarının kıymetli öğrencilerinin sosyal, bilişsel, duygusal ve akademik gelişim yolculuklarında yanlarında olmayı heyecanla beklemektedir.

 

Nihan Küllük
Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

Nihan Küllük İstanbul Ticaret Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümünü bitirdikten sonra pedagojik formasyon eğitimini Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesinde tamamladı.
Klinik stajını Şişli Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesinde, Psiko-atölye Çalışmasını da Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesinde yaptı. 2010 yılında Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen olarak çalışmaya ilköğretim stajını da yapmış olduğu Bilfen Okulları anasınıflarında başladı. 2015 yılında İTÜ Geliştirme Beylerbeyi İlkokuluna geçerek ilkokul öğrencileri ile çalıştı.
Güncel kalmanın önemine ve sürekli öğrenmeye inanan Nihan Küllük eğitimlerine devam ederek WISC-R, Rorschach, T.A.T ve CAT Testlerinin uygulaması ve değerlendirilmesi, Çocuk Çizimlerinin Projektif Değerlendirilmesi, CAS Testi ve PASS Teorisi Uygulamaları, Psikodrama eğitimleri almıştır.
Nihan Küllük ide öğrencilerinin sosyal, bilişsel, duygusal ve akademik gelişimlerine destek olmak için onların yanında olacaktır.

 

Uzman Psikolog Delal Oğulmuş
Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

Delal Oğulmuş İstanbul Ticaret Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümünden onur derecesi ile mezun olmuş, yüksek lisans eğitimini yine aynı üniversitede Uygulamalı Psikoloji dalında “Çocuklarda Dil Gelişimi ve Ebeveyn Tutumları Arasındaki İlişki” konulu proje ile tamamlayarak uzmanlığını almıştır. Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi ve Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanelerinde klinik stajlarını tamamlamıştır. Yeditepe Üniversitesinde Pedagojik Formasyonunu tamamladıktan sonra Küçük Şeyler Anaokulunda çalışmaya başlamıştır. 2014 senesinde Eyüboğlu Okullarında başladığı psikolojik danışmanlık ve rehber öğretmenliği görevine önümüzdeki öğretim yılından itibaren ide okullarında devam edecektir. Delal Oğulmuş Çocuk Gelişim Testleri, Objektif ve Projektif Testler, Çocuk Çizimlerinin Projektif Değerlendirilmesi, TAT ve CAT testlerinin uygulanması ve Değerlendirilmesi, Enneagram Kişilik Tipolojisi gibi çeşitli konularda aldığı eğitimler sonucu edindiği deneyimleri ide öğrencileri ile paylaşmak, onlara öğrenim hayatlarında destek olmak üzere aramıza katılmıştır.

 

Dilek Tamer
Türkçe Öğretmeni

Dilek Tamer, Çukurova Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldu. Yüksek Lisans eğitimini Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümünde tamamladı.
Ailesinin görevi nedeni ile farklı illerde görev yaptıktan sonra İstanbul’a gelerek Özel Doğuş Eğitim Kurumlarında çalışmaya başladı. Üç yıl boyunca bu kurumda Türkçe öğretmeni, 5 ve 6. sınıflar seviye koordinatörü olarak görev yaptıktan sonra 2014 yılında Eyüboğlu Eğitim Kurumlarına geçti. 2014-2017 yılları arasında Eyüboğlu Eğitim Kurumlarının Ataşehir Kampüsünde 5-6. sınıflar Türkçe öğretmenliği, 5 ve 6. sınıflar seviye koordinatörlüğü yaptı.
Dilek Tamer‘in çalışmalarındaki amacı, ide öğrencilerinin ana dil dersi temel beceri ve kazanımlarına ulaşmada üst düzey performans gösterebilmeleri ve ana dillerini doğru ve etkili kullanabilmeleri için onları Türk ve dünya edebiyatından sıra dışı, ezber bozan, estetik zevk geliştirecek; klasik ve çağdaş edebi metinlerle buluşturmaktır.

 

Öykü Akın Öztürk
Türkçe Öğretmeni

Öykü Akın Öztürk, Marmara Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olmuştur. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünden tezsiz yüksek lisans, Marmara Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Eski Türk Edebiyatı Tarihi Bölümünden de tezli yüksek lisans sahibidir. Öğretmenlik mesleğine Anadolu Liselerinde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak başlayan Öykü Akın Öztürk, 2005 yılında Özel Kültür Dershanelerinde çalışmaya başlamıştır. 2009 yılından itibaren Bilfen Çamlıca İlköğretim Okulunda öğretmenlik, alan koordinatörlüğü ve ortaokul müdür yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. Daha sonra 2017 yılında Eyüboğlu Kolejine geçiş yaparak yine öğretmenlik ve alan koordinatörlüğü görevlerini sürdürmüştür. 2019-2020 eğitim öğretim yılında ide okullarında bilgi ve tecrübelerini paylaşacak olan Öykü Akın Öztürk, düşünce dünyasının en güzel çiçeklerinin derlendiği edebiyat bahçesinde edebî bir zevk oluşturmanın yanı sıra derslerini Türk ve Dünya edebiyatından örnekler sunarak eser temelli işlemenin önemine inanmış; öğrencilerine dil bilinci ve sevgisini aşılamayı amaç edinmiştir.

 

Gülay Çetinkaya
Türkçe Öğretmeni

Gülay Çetinkaya Balıkesir Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdikten sonra 9 yıl süreyle lise ve üniversite giriş sınavlarına öğrenci hazırlayan farklı dershanelerde Türkçe öğretmenliği yaptı. En son görev yaptığı Sevinç Dershanesinden özel okullarda çalışmak için ayrıldı. Sırasıyla Bahçeşehir Koleji, Amerikan Kültür Koleji ve İleri Nesil Okullarında Türkçe öğretmeni, TEOG koordinatörü, bölüm başkanı gibi görevlerde bulundu. Gülay Çetinkaya öğretmenlik kariyerine 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılında ide okullarında devam edecek, ide’li öğrencilerin ana dillerini düzgün kullanmalarını sağlayacak, edebiyat eserlerini anlama ve yorumlama yolculuklarında eşlik edecektir.

 

Gamze Bağrıaçık
Matematik Öğretmeni

Gamze Bağrıaçık Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliği Bölümü mezunu olup, yüksek lisansını Ahmet Yesevi Üniversitesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında tamamlamıştır.
Öğretmenliğe 2001 yılında Fen Bilimleri Dershanesinde başlayan Gamze Bağrıaçık, 2008 yılına kadar bu kurumda öğretmenlik ve sınav hazırlığına yönelik yayınlarda soru yazarlığı yapmıştır.

2008 yılında Özel Alev Okullarında matematik öğretmeni ve farklı seviyelerde bölüm koordinatörü olarak çalışmaya başlayan Gamze Bağrıaçık, 17 yıllı öğretmenlik deneyimi ve öğretmenlik kariyeri boyunca aldığı çeşitli eğitimlerle sahip olduğu bilgi ve tecrübeyi ide ortaokulu öğrencileri ile paylaşacaktır. ide öğrencilerini “matematiği öğrenirken anlayan, anladığını geliştiren ve geliştirdiği bilgiyi hayata geçiren” bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

 

Duygu İşper
Matematik Öğretmeni

Duygu İşper, Kocaeli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümünden mezun olduktan sonra Fen Bilimleri Dershanelerinde çalışmaya başladı. Dershanenin farklı şubelerinde altı yıl çalıştıktan sonra, Fen Bilimleri Okullarına geçti. Bu dönemde 2015-2016 öğretim yılı boyunca aynı zamanda Üsküdar SEV Ortaokulunda son sınıf öğrencilerine düzenlenen hafta sonu kurslarında matematik öğretmeni olarak da görev aldı. 2018 yılında bebek sahibi olmak için ara verdiği öğretmenlik hayatına 2019-2020 öğretim yılında ide ailesine katılarak devam edecektir. Duygu İşper ASMA, URFODU, KANGURU gibi uluslararası sınavların uygulanması, LGS sistemine uygun soru bankası hazırlanması, öğrencilerin lise giriş sınavına hazırlanma süreçlerine koçluk yapılması gibi konularda edindiği bilgi ve deneyimini ide öğrencileri ile paylaşmak için sabırsızlanmaktadır.

 

Ayça Ulucan
Fen Bilimleri Öğretmeni

Ayça Ulucan Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Fizik Öğretmenliği Bölümünü bitirdikten sonra bir süre özel okul ve dershanelerde Fizik öğretmeni/ Fen bilimleri öğretmeni ve müdür yardımcısı olarak çalıştı.
2006 yılında göreve başladığı Özel Şişli Terakki Lisesinde Fizik öğretmenliğinin yanı sıra Robotik Kulübünün sorumlu öğretmeni olarak da görev yapan Ayça Ulucan 2010 senesinden sonra Üsküdar SEV Ortaokulunda Fen Bilgisi öğretmeni olarak çalışmaya başladı.
Fen Bilimleri dersinde eğitim teknolojileri kullanımının önemine inanan öğretmenimiz, son beş yıl içinde katıldığı seminerlerde Eğitimde Teknoloji Kullanımı isimli sunumlar yaparak birikimini meslektaşları ile de paylaşmıştır.
Ayça Ulucan “Açık Uçlu Soru Yazma”, “Ölçme ve Değerlendirme”, “PASS Aktiviteleri”, “Öğrenme Stilleri” başlıklı eğitimlerde edindiği deneyimleri ide öğrencileri ile paylaşmak üzere çalışmalarına ide ortaokulunda devam edeceği için büyük heyecan duymaktadır.

 

Esra Gülek Tombul
Fen Bilimleri Öğretmeni

Esra Gülek Tombul,  İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Fizik Bölümü bitirdikten sonra yine aynı üniversitede Fizik Alan Öğretmenliği dalında yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır.  Esra Gülek Tombul 2005 yılında başladığı çalışma hayatında aralarında İstek Vakfı Okulları, Eyüboğlu Eğitim Kurumları, Amerikan Kültür Koleji, Okan Koleji gibi okulların da bulunduğu özel okul sisteminde devam etmiştir. Öğrencilerini TEOG, LGS gibi sistemlere hazırlamanın yanı sıra Fen Bilimleri, Fizik, Mental Aritmetik, Eğlenceli Bilim öğretmeni olarak görev yapmıştır.  Öğrenmenin gerçekleşmesinde oyunlaştırmanın, proje temelli öğrenmenin önemine inanan Esra Gülek Tombul, okul dışı ortamlarda fen bilimlerinin öğretilmesine (ODARUM) yönelik TÜBİTAK eğitimleri, anlık geri bildirim ve eğitimde oyunlaştırma eğitimleri ile ilgili birçok öğretmen eğitimine katılmıştır.  Almış olduğu Mental Aritmetik Eğitmeni ve Akıl Oyunları Uzman Eğitmeni eğitimleri ile öğrencilere alanı dışında da ulaşmayı hedeflemektedir. Öğrencileri ile birlikte hazırladığı projelerle kazandığı ödüllere ide öğrencileri ile birlikte yenilerini eklemek üzere ide ailesine katılmaktan büyük heyecan duymaktadır.

 

Mine Üçkardeşler
Sosyal Bilgiler Öğretmeni

Mine Üçkardeşler Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinde Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans Programını tamamlamıştır.   2002 yılında başladığı öğretmenlik hayatına Özel Avrupa Lisesi, Özel Anakent Lisesi, St. Pulcherie Fransız Lisesinin de aralarında bulunduğu özel okullarda sosyal bilgiler ve tarih  öğretmeni olarak devam etmiştir. 2014 yılından  itibaren  İstanbul International School ortaokul bölümünde müdürlük ve sosyal bilgiler öğretmenliği yapmıştır.   Mine Üçkardeşler 2019-2020 öğretim yılında  5.sınıflardan sorumlu ortaokul müdür yardımcısı ve sosyal bilgiler öğretmeni olarak ide ailesine katılmıştır.

 

Tesfire Güneş
Sosyal Bilgiler Öğretmeni

Tesfire Güneş, Osmangazi Üniversitesi Tarih Bölümü mezunu olup, yüksek lisansını Marmara Üniversitesi İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ana Bilim Dalında tamamlamıştır.
1998 yılında Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesinde Tarih ve İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri öğretmeni olarak başladığı görevine, 2009 senesinden sonra Üsküdar SEV Ortaokulunda Sosyal Bilgiler, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri öğretmeni olarak devam etti.
Tesfire Güneş, öğrencilerini Atatürk İlke ve Değerleri‘ne bağlı, demokrasiye, insan hak ve özgürlüklerine duyarlı bireyler olarak yetiştirmeye ide okullarında devam etmektedir.

 

Sarah Hills
İngilizce Öğretmeni

Sarah Hills Kanada, Dalhousie Üniversitesinden İngilizce ve Sosyoloji alanlarında lisans derecesi, Teaching English as a Foreign Language (TEFL) sertifikası ve Diploma in Teaching English as a Foreign Language (DELTA) diplomasına sahiptir.
FMV Özel Işık Okullarında başlayan 28 yıllık meslek hayatına Türkiye’nin önde gelen özel okullarında devam etti. Üsküdar Amerikan Lisesinden Üsküdar SEV İlköğretim Okuluna transfer olarak bu kurumun İngilizce programının şekillenmesinde görev aldı. Görev yaptığı dokuz sene boyunca öğretmenlik ve zümre başkanlığı yaptı. Council of International Schools (CIS) akreditasyonunda ve çeşitli sosyal sorumluluk projelerinde görev aldı.
Daha sonra çalıştığı Eyüboğlu Eğitim Kurumlarında IB-PYP deneyimi de kazanan Sarah Hills, 2009-2018 yılları arasında sırasıyla TED İstanbul Koleji ve Erkan Ulu Ortaokulunda İngilizce öğretmeni ve İngilizce Bölüm Başkanı olarak görev yaptı.Sarah Hills deneyimlerini ide öğretmen ve öğrencileri ile paylaşmak üzere İngilizce Bölüm Başkanı olarak aramıza katılmıştır.

 

Çilem Artun
İngilizce Öğretmeni

Çilem Artun, Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünü bitirdikten sonra Yüksek Lisansını Birmingham Üniversitesi’nde tamamladı. Kaliforniya’da okul yönetimi üzerine doktora programında tez aşamasındadır.
2004 yılından günümüze kadar sırasıyla AÇI Okulları, Üsküdar SEV İlkokulu’nda İngiliz öğretmenliği ve Boğaziçi Üniversitesi Mezunları Derneği Merak Eden Çocuk Okulları’nda İngilizce bölüm başkanlığı yapmıştır. İngilizce derslerinin müfredatını oluşturmanın yanı sıra, disiplinler arası projelerin planlanmasında, etkinliklerin hazırlanmasında ve uygulanmasında öğretmenlere öncülük ve liderlik etmiştir.
Çilem Artun öğretmenliğinin yanı sıra “Redhouse Learning Sets”in yazarları arasındadır ve İngilizce çocuk kitapları yazmaktır.Çilem Artun’un en önemli hedeflerinden biri, koordinatörlüğünü de yürüteceği ide ilkokulu sınıfları için zenginleştirilmiş bir İngilizce müfredatı hazırlayarak ide öğrencilerinin İngilizceyi severek öğrenmelerini teşvik etmektir.

 

Jack Andersen
İngilizce Öğretmeni

Jack Andersen Kopenhag Üniversitesinden lisans derecesinin yanı sıra Certificate in English Language Teaching for Adults (CELTA) sertifikasına sahiptir.
İstanbul International School anasınıflarında iki yıl öğretmenlik yaptıktan sonra 2015 yılında Modafen İlkokulunda çalışmaya başladı.
Öğrencilerinin İngilizce olarak kendilerini ifade etme cesaretini kazanmalarına önem veren Jack Andersen yeni eğitim yılında ide okullarında İngilizce öğretmeni olarak görev yapacaktır.

 

Deena Noble Koçyiğit
İngilizce Öğretmeni

Deena Noble Koçyiğit Ontario, Georgian College mezunudur. Lisans derecesinin yanı sıra Ottowa, Oxford Seminars tarafından verilen Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL/TESL) sertifikasına sahiptir. Türkiye’ye taşındıktan sonra eğitimlerine devam etmiş, Istanbul International Training Institute tarafından verilen Teaching Young Learners ve Global Language Training tarafından verilen Teaching English as a Foreign Language (TEFL) sertifikalarını da almıştır. Deena Noble Koçyiğit Türkiye’deki ilk öğretmenlik deneyimini Anakent Kolejinde ilköğretimin her seviyesinde derslere girerek yaşadı. 2014-2017 yılları arasında Anabilim Eğitim Kurumlarında çalıştı. Daha sonra Keystone International Schools/ Kilittaşı Okullarına geçerek öğretmenliğe devam etti. South Simcoe Police and Wildlife Merkezinde gönüllü çalışan, Kanada’nın ulusal sporu buz hokeyine özel ilgi duyan Deena Noble Koçyiğit İngilizcenin yanı sıra Fransızca da biliyor ve ide öğrencileri ile bu hobilerini paylaşmak için sabırsızlanıyor.

 

Sedef Şeker
İngilizce Öğretmeni

Sedef Şeker Hisar Okullarından mezun olduktan sonra yükseköğrenimini tamamlamak üzere Amerika’ya gitti. Tufts Üniversitesinde İngiliz Edebiyatı ve Ekonomi alanlarında lisans derecesini alırken yan dal olarak da müzik eğitimi aldı. Lisans eğitimini iftihar listesinde bitirdikten sonra yüksek lisans eğitimini Harvard Üniversitesinde Dil ve Okuryazarlık üzerine yaptı. Ayrıca Boston Language Institute’dan aldığı Teaching English as a Foreign Language (TEFL) sertifikası da bulunmaktadır. Öğretmenlik deneyimini ilk olarak The Park School ortaokul sınıflarında İngilizce öğretmeni olarak yaşadı; şiir, hikaye, kısa romanlar okuttu. Daha sonra Harvard Art Museums bünyesinde müzedeki koleksiyonları kullanarak Tarih, Sanat Tarihi ve Mitoloji dersleri verdi. Türkiye’ye dönmeye karar verdiği sırada ise Brooke Charter Okullarında 6.sınıfların İngilizce öğretmeni olarak çalışıyordu. Üniversite yıllarında faal bir öğrenci olan Sedef Şeker, üniversite gazetesine yazılar yazdı; Türk Film ve Müzik Festivalinde gönüllü olarak çalıştı; Tufts Imaginet, Marketing/Advertisement öğrenci grubunun çalışmalarına katıldı; Tufts Caz Korosunda soprano, Tufts Takht Arabic Ensemble’da ise baş şarkıcı olarak yer aldı. Sedef Şeker ide öğrencilerine hem öğrenim hayatlarına eşlik etmek hem de onlara ol model olmak için 2019-2020 öğrenim yılında bizlerle olacak.

 

Julie Alleman
İngilizce Öğretmeni

Julie Alleman Miami Üniversitesinden sınıf öğretmenliği lisans derecesinin yanı sıra Teaching English as a Foreign Language (TEFL) sertifikasına sahiptir. Lüksemburg, Peru, İspanya gibi ülkelerde uluslararası okullarda İngilizce öğretmenliği yaptıktan sonra Türkiye’ye gelerek Bursa’da bir özel okulda iki sene çalışmıştır. 1993 yılında İstanbul’a gelerek Üsküdar Amerikan Lisesinde çalışmaya başlamıştır. Koç Okulları, Üsküdar SEV İlköğretim Okulu, Bhosphorus International School, British International School ve en son olarak da 2015-2019 yılları arasında Keystone International Schools/ Kilittaşı Okullarında görev yapmıştır. Uluslararası okullarda sınıf öğretmeni, Türk okullarında gramer ve çocuk edebiyatı öğretmeni olarak ana sınıfından ortaokulun sonuna kadar tüm sınıf seviyelerinde çalışmıştır. Julie Alleman 2019-2020 eğitim yılında ide okullarında İngilizce öğretmeni olarak görev yapacaktır.

 

Laura Tiller
İngilizce Öğretmeni

Laura Tiller Kanada, Newfoundland Memorial Üniversitesi Sir Wilfred Kolejinden lisans derecesi ile Teaching English as a Foreign Language (TEFL) sertifikasına sahiptir. Busan, Güney Kore ve Marshall Adalarında İngilizce öğretmenliği yaptıktan sonra Türkiye’ye gelmiştir. 2015 -2019 yıllarında Erkan Ulu Okullarında ortaokul sınıflarında İngilizce öğretmeni olarak görev yapmıştır. Tiyatroya olan ilgisi nedeni ile International Schools Theatre Association (ISTA) festivallerine yetiştirdiği öğrencilerle katılmıştır. Kitaplar başka bir ilgi alanı olduğundan okul kütüphanelerinin geliştirilmesi ve öğrencilerde kitap okuma alışkanlıklarının yerleştirilmesi önem verdiği konulardandır. Laura Tiller ide İngilizce programını daha da zenginleştirmek için sabırsızlanmaktadır.

 

Tanya Şahin
İngilizce Öğretmeni

Tanya Şahin Rusya Pyatigorsk Devlet Üniversitesinden İngiliz Dili ve Edebiyatı lisans derecesine, İngiltere Birmingham Aston Üniversitesinden Teaching English as a Second Language (TESL), Cambridge Üniversitesinden de Certificate in English Language Teaching for Adults (CELTA) diplomalarına sahiptir. Ayrıca devam ettiği Güzel Sanatlar Akademisinden de piyano ve akordeon alanlarından mezundur. 2005 yılından beri Türkiye Cambridge English tarafından okullarda uygulanan ve öğrencilerin İngilizce seviyelerini objektif olarak ölçen YLs, KET, PET sınavlarının uygulayıcıları arasında yer almaktadır. Tanya Şahin ülkesinde üç sene öğretmenlik yaptıktan sonra, eşiyle birlikte Türkiye’ye gelerek FMV Işık Okullarında çalışmaya başladı. 2003 yılında Özel Üsküdar SEV İlköğretim kadrosuna katıldı ve okul öncesinden başlayarak ilkokul sınıflarının her seviyesinde çalıştı. Tanya Şahin 2019-2020 eğitim yılında ide Okullarında İngilizce öğretmeni olarak görev yapacak, müziğe olan ilgisini derslerine entegre ederek öğrencilerin lisan öğrenmelerini zenginleştirecektir.

 

Sonya Reger-Benligil
İngilizce Öğretmeni

Sonya Reger-Benligil Almanya, Nuremberg’de anaokulu ve okul öncesi öğretmeni olarak eğitimini tamamladıktan sonra Amerikan TESOL Enstitüsünden Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) diploması ve Teaching English as a Foreign Language (TEFL) sertifikası aldı. Bunların yanı sıra Montessori, UBD (Understanding by Design), ve Jolly Phonics eğitimlerinin sertifikalarına da sahiptir. Sonya Reger-Benligil Almanya’da uluslararası bir anaokulunda İngilizce ve Almanca öğretmeni olarak dört sene çalıştıktan sonra eşiyle birlikte İstanbul’a geldi ve Erdil Koleji ile Doğa Okulları Beykoz Kampüsünde birer sene çalıştıktan sonra 2008 yılında İstanbul International School kadrosuna geçti. Bu okulda yedi yıl anasınıfı öğretmeni olarak görev yaptıktan sonra, 2015-2019 yılları arasında Acarkent TED İstanbul Kolejinde İngilizce öğretmeni olarak çalıştı. Sonya Reger-Benligil ide Okulları okulöncesi bölümünde İngilizce öğretmeni olarak görev alacaktır

 

Catherine Öncel
İngilizce Öğretmeni

Catherine Öncel İngiltere Nothrumbria Ünversitesinden mezun olup, Cambridge Üniversitesinden Teaching English as a Foreign Language to Adults (CEFLA) sertifikasına sahiptir. 2000-2008 yılları arasında Eyüboğlu Eğitim Kurumlarında, 2008-2014 yıllarında da Marmara Eğitim Kurumlarında çalışmıştır. 2014 yılından beri de Çevre Koleji Batı Ataşehir Anaokulunda okul öncesi öğrencilerine İngilizce öğretmenliği yapmaktadır. Primary Years Program (PYP) ve Content Language Integrated Learning (CLIL) eğitim metotlarındaki tecrübelerini ide Okulları okulöncesi öğrencileri ile paylaşmak üzere aramıza katılmıştır.

 

Rana Rayess Ercan
İngilizce Öğretmeni

Rana Rayess Ercan Hariri Canadian University lisans derecesi, Lebanese American University lisansüstü derecesi ile Teaching English as a Foreign Language (TEFL) sertifikasına sahiptir.
Öğretmenlik kariyerine Türkiye’ye geldikten sonra ide okullarında devam eden Rana Rayess Ercan, 2019-2020 eğitim yılında da ide öğrencileri ile çalışmaya devam edecektir.

 
 

Hamza Turan
İngilizce Öğretmeni

Hamza Turan Kanada, York Üniversitesinde lisans derecesini tamamladıktan sonra Brock Üniversitesinden öğretmenlik sertifikasını, Toronto Üniversitesinden de Teaching English as a Foreign Language (TEFL) sertifikasını almıştır. Ayrıca, Toronto, Seneca College tarafından verilmiş Art Fundamentals /Sanatın Temelleri sertifikası da bulunmaktadır.
Hamza Turan öğretmenliğe Toronto’da bulunan VIP Academy Secondary School bünyesinde İngilizce ve görsel sanatlar öğretmeni olarak başladı. Daha sonra Darwin International Academy 7.sınıf İngilizce öğretmeni olarak çalıştı. Türkiye’ye döndüğü 2016 yılından beri de arasında Keystone International Schools/ Kilittaşı Okullarında çalışmaktadır.
Hamza Turan İngilizce dersleri ile sanatın evrenselliğini birleştirerek ide öğrencilerinin İngilizce öğrenmelerine farklı bir bakış açısıyla yaklaşacaktır.

 

Nacho Pérez Sánchez
İspanyolca Öğretmeni

Nacho Pérez Sánchez İspanya Granada Üniversitesinden mezun olduktan sonra öğretmenlik formasyonunu Madrid Üniversitesinden almıştır. Ayrıca, Yabancı Dil Olarak İspanyolca (E.L.E) Öğretmenliği sertifikasına da sahiptir.Resim ve heykel sanatına da ilgi duyan Nacho Pérez Sánchez, ülkesinde farklı üniversitelerden bu alanda da eğitim almıştır. Polonya ve İspanyada açılan toplu sergilerde yer aldığı gibi, 2013-2015 yılları arasında İspanyada üç tane kişisel sergi de açmıştır.

2018-2019 eğitim yılında ide okullarında tam zamanlı çalışmaya başlayan Nacho Pérez Sánchez, İspanyolca eğitimi kadar ide öğrencilerinin sanat eğitimlerine de katkıda bulunmayı arzu etmektedir.

 

Alim Keskin
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

Alim Keskin, Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Öğretim Teknolojileri ve Eğitmenliği Bölümü’nden mezun oldu. Eğitim teknolojileri konferanslarına konuk konuşmacı olarak katılmaya öğrenim hayatı sırasında başladı ve hâlâ devam etmektedir. Mezun olduktan sonra çalışmaya başladığı, sektöründe öncü bir kurumda Kodlama, Lego-Robotik, 3 Boyutlu Yazıcı ve Elektronik eğitimleri verdiği 5-16 yaş aralığındaki çocuklarla çeşitli yarışmalara katılarak ödüller kazandı. Çocuk eğitimlerinin yanı sıra, teknolojinin sınıf ortamına daha verimli bir şekilde entegre edilebilmesi için, eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili birçok öğretmen eğitiminde eğitmen olarak aktif rol aldı. Alim Keskin, okul öncesinden başlayarak tüm ide öğrencilerini yeni nesil teknolojileri ile tanıştırarak çocukların gelecekleri için sağlam bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır.

 

Oya Mete Yener
Görsel Sanatlar Öğretmeni

Oya Mete Yener, lisans derecesini Marmara Üniversitesi Resim-iş Öğretmenliği Heykel Ana Sanat Dalında, yüksek lisansını ise İspanya’da Madrid Complutense Üniversitesi‘nde (UCM) Çağdaş Plastik Sanatlarda Teori ve Pratik üzerine yaptı.

Art Terapi, Dışavurumcu Sanat Terapisi, Benlik Özdeşim Nesneleri Olarak Totem, Maske ve Kukla, Hikâye ve Metaforun Dışavurumcu Sanat Terapisinde Kullanımı, Dans Hareket Terapisi ve Sanat Terapisi eğitimleri aldı. Üstün Zekâlılar Enstitüsü’nde, California Üniversitesi destekli Üstün Zekâlı/Yetenekli Çocuklar Eğitmenliği Programı’nı tamamladı.
Borusan Kültür Merkezi’nde “Müziğin Rengi” ve “Baskı Atölyesi”nde çocuklarla birlikte çalıştı; Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nda seramik dersleri verdi.
Sanat öğretmeni olarak göreve başladığı Enka Okullarında on iki yıl çalıştıktan sonra son iki yılını Boğaziçi Üniversitesi Mezunları Derneği Merak Eden Çocuk Moda İlkokulunda çalışarak geçirdi. Sanat öğretmenliğinin yanı sıra sanat çalışmalarına devam ederek çeşitli karma sergilere katıldı. Sanat dersleri dışında, geri dönüşüm projeleri, Oyuncak kukla yapımı, stop-motion atölye çalışmaları sürdürdü.
Oya Mete Yener, ide öğrencilerinin yaratıcılıklarını ortaya çıkarmayı, estetik duygularını geliştirmeyi, onları sanatı bilerek, anlayarak inceleyen bireyler olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

 

Burcu Öcal Şahan
Görsel Sanatlar Öğretmeni

Burcu Öcal Şahan lisans derecesini Marmara Üniversitesi Resim-iş Öğretmenliği Grafik Ana Sanat Dalında yaptı. PYP (Primary Years Program) eğitimlerine katılarak Making the PYP Happen in the Classroom (PYP’yi gerçekleştirmek), Exhibition (Sergi), The Role of Arts (Sanatın rolü), Inquiry (Sorgulama), Transdisciplinary Learning (Disiplinlerarası Öğrenme) kategorilerinde sertifikalarını aldı. Meslek hayatına 2000 yılında MEF Okullarında başladı. 2008 yılında kadar bölüm başkanı ve plastik sanatlar öğretmeni olarak görev yaptığı MEF Okullarından çocuğunu kendisi büyütmek istediği için ayrıldı. Çocuklarını büyütürken bir yandan butik pasta tasarımcılığına merak sardı ve okuldan uzak kaldığı süreyi bu şekilde değerlendirdi. Öğretmenliğe geri döndüğü İSTEK Kemal Atatürk Okullarında 2014 yılından beri bölüm başkanı ve görsel sanatlar öğretmeni olarak sürdürdüğü görevine, ide öğrencilerine sanatın hayatlarının her alanında önemli olduğunu öğreterek devam edecektir.

 

Aylin Erenbaş Omay
Müzik Öğretmeni

Aylin Erenbaş Omay, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarından mezun olduktan sonra, yine aynı üniversitede yüksek lisans eğitimini Sahne Sanatları-Opera-Şan ve Piyano branşlarında tamamladı.
Sanat hayatına 1995 yılında Cemal Reşit Rey Konser Salonu Opera Korosunda başladı. Yedi yıl süreyle CRR Konser Salonunda konser, senfoni ve operalarda şan sanatçısı olarak görev yaptı. Sanat hayatına devam ederken, bir yandan da Üsküdar SEV İlköğretim Okulunda on beş yıl süreyle müzik öğretmenliği yaparak piyano, gitar, keman perküsyon ve koro branşlarında eğitimler verdi.
Aylin Erenbaş Omay, ide öğrencilerini sanata ve sanatçıya değer veren bireyler olarak yetiştirmeyi, müzik alanındaki yeteneklerini keşfedip geliştirmelerine destek olmayı amaçlamaktadır.

 

Güneş Bulak
Müzik Öğretmeni

Güneş Bulak, ilköğretim ve lise hayatı boyunca devam ettiği İ.T.Ü. Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Çalgı Eğitimi Bölümünü (Klarnet) bitirdikten sonra eğitimine lisans düzeyinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar bölümünde (Klarnet) devam etti. Halen İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Devlet Konservatuvarı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Bölümünde yüksek lisans öğrencisidir. Öğretmenlik kariyeri ile sanat hayatını birlikte yürüten Güneş Bulak, 2009-2015 yılları arasında Darüşşafaka Eğitim Kurumlarında klarnet ve saksafon eğitmenliğinin yanı sıra bando ve orkestra şefi olarak çalıştı. Sonrasında Cemal Reşit Rey Güzel Sanatlar Lisesi, Açı Okulları, İstek Özel Kemal Atatürk Okulları ve Bilfen Üsküdar Fen Lisesinde her yaş grubuyla müzik  öğretmeni olarak bir araya geldi. Kuruluşunda aktif görev aldığı İstanbul Klarnet Derneği bünyesinde 2010 -2013 yılları arasında sırasıyla dernek başkan yardımcılığı ve dernek başkanlığı görevlerini yürüttü. Görev süresi boyunca ülkemize uluslararası üne sahip müzisyenlerin çeşitli konser ve ustalık sınıfları için davet edilmesinde ve uluslararası festivallerin hazırlanmasında aktif rol oynadı.  Sanat hayatında ise "oda müziği" alanında ciddi çalışmalarda bulundu. 2010 yılında tiyatro müziği dünyasına İş Sanat'ın çocuklar için gerçekleştirdiği oyunlu klasik müzik konserlerinden  "Ben Kimim? Peer Gynt (Per Günt)" müzikali ile adım attı. 2011 yılından itibaren İstanbul Devlet Tiyatrosunda sergilenen müzikallerde klarnet ve saksafon sanatçısı, orkestra şefi, müzik direktörü gibi çeşitli pozisyonlarda görev aldı. Halen  “Narnia Günlükleri Müzikali” ve “Günün Çorbası Müzikali” klarnet, saksafon sanatçısı ve orkestra şefi olarak çalışmaktadır.  Ayrıca İstanbul Film Müzikleri Orkestrası ve Sinema Senfoni Orkestrasında klarnet üyesi olarak da çalıştı.  Sertifikalı PYP öğretmeni olan, aktif sporcu olarak Brazilian Jiu-Jitsu yapan, kurucu üyelerinden olduğu İstanbul Klarnet Korosu ile 2011 Uluslararası DONİZETTİ Klasik Müzik Ödüllerinde “Yılın Oda Müziği Topluluğu” ödülüne layık görülen Güneş Bulak, ide öğrencilerinin hayatına renk ve müzik katmak üzere hazırlanıyor.

 

Ercan Doğrukul
Beden Eğitimi Öğretmeni

Ercan Doğrukul Marmara Üniversitesi Beden Eğitim ve Spor Yüksek Okulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümünden ihtisas alanı hentbol olarak mezun olmuştur. Yüzme, futbol, masa tenisi ve kayak yardımcı ihtisas alanlarıdır. 2000-2018 yılları arasında Özel Üsküdar SEV Ortaokulunda beden eğitimi öğretmeni olarak çalışmış; okul öğrencileri için düzenlenen kayak ve windsurf kamplarında görev yapmıştır. Galatasaray Spor Kulübü Florya Metin Oktay Tesislerinde düzenlenen hafta sonu futbol okulunda 1995-2011 yılları arasında antrenörlük yapmıştır. 2018-2019 öğretim yılında öğretmenliğe Erkan Ulu Okullarında devam eden Ercan Doğrukul ide öğrencilerine spor hayatlarında destek olmak, onlara sporu bir hayat biçimi olarak benimsetmek üzere aramıza katılmıştır.

 

Tilbe Üze
Beden Eğitimi Öğretmeni

Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Spor Yöneticiliği lisans programından mezun olan Tilbe Üze halen aynı üniversitenin Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalında Spor Yönetim Bilimleri yüksek lisans programına devam etmektedir. Ana ihtisas alanı yüzme olan Tilbe Üze’nin yan alanları kayak ve cimnastik olup, yoga, pilates ve halk oyunları eğitmen sertifikaları da bulunmaktadır. Tilbe Üze 2009 -2015 yılları arasında Galatasaray Yüzme Kulübünde ve Enka Spor Kulübünde yüzme antrenörü, İstanbul Tenis Kulübünde de tenis antrenörü olarak çalıştı.  Basketbol federasyonun uluslararası organizasyonunda ve çeşitli spor etkinliklerinde koordinatörlük yaptı. 2015 yılında beden eğitimi öğretmeni olarak kariyerine devam eden Tilbe Üze, 2019 yılına kadar da Çevre Kolejinde çalıştı. Antrenörlüğünü üstlendiği okul takımları ile okullar arası müsabakalarda çeşitli başarılar kazandı. Tilbe Üze ide Okullarında öğrencilerimizin; spor ahlakını, spora olan tutkularını ve sağlıklı yaşam bilincini artırmak üzere aramıza katılmıştır.

 

Cenk Bahadır Kaymak
Satranç Öğretmeni

Türkiye Satranç Federasyonu antrenörlerinden ve uluslararası ELO ratingine sahip olan Cenk Bahadır KAYMAK, yıllardır devam ettirdiği satranç oyunculuğunun yanı sıra Özel Üsküdar SEV, Bilfen, Irmak Okulları gibi okullarda Satranç Öğretmeni olarak görev yapmıştır. Satrancın çocukların eğitimindeki ve düşünsel gelişimlerindeki öneminin farkındadır ve görevinin öncelikle çocuklara satrancı sevdirmek, benimsetmek sonra da centilmenlik sınırları içerisinde sportif başarıların peşinde koşmak olduğuna inanmaktadır.
Türk satrancına birçok minik satranççıyı kazandıran Cenk Bahadır Kaymak, başarılarını ide okullarında devam ettirmektedir.

 

Harun Öngören
ide-Akademi Sorumlusu, Drama Öğretmeni

Harun Öngören Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Oyunculuk Ana Sanat Dalı mezunudur. Öğretmenlik deneyimine Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak başlamıştır. Zeynep Mutlu Eğitim Vakfı, Irmak Okulları, Terakki Vakfı Okulları, Saint Pulcherie Okulları, VKV Koç Özel İlkokulu ve Ortaokulu’nda drama ve sahne sanatları öğretmeni görevlerinin yanı sıra acil durum yöneticiliği, Akut - Genç Akut Aktivite Eğitmenliği ve VKV Koç Özel İlkokulu-Ortaokulu ve Lisesi’nin Sahne Sanatları Bölüm Başkanlığı görevini de sürdürmüştür. 1995 yılından bu yana Doğal Afetlere Müdahale gruplarında ve Arama Kurtarma ekiplerinde (MAY mahalle afet yönetimi derneği), (LİDAM ARAMA-KURTARMA EKİBİ), (AKUT ARAMA–KURTARMA DERNEĞİ) gönüllü arama kurtarma personeli ve eğitmen öğretmen olarak çalışmış, ülkemizdeki pek çokafet ve acil durum ile Sri Lanka ve Japonya'da gerçekleşen iki ayrı Tsunamide aktif görev yapmıştır. Aynı zamanda AKUT Arama Kurtarma Derneği Türkiye ekipleri genelinde Seminer Birimi Sorumlusu olup Güvenli Yaşam Kültürü Seminerlerinin ülkemiz genelinde verilmesi noktasında alt yapı ve kadrolarının eğitimi üzerine çalışmaktadır. 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında ide okullarında drama öğretmeni olarak göreve başlayan ve ide-Akademi’nin sorumluğunu üstelenen Harun Öngören halen Anadolu Üniversitesi Acil Durum Yönetimi Bölümü’nde öğrenciliğini ve AKUT Arama Kurtarma Derneği’ndeki eğitimci kimliğini devam ettirmektedir.

 

Nurcan Haşa Kınık
Dans Öğretmeni

Milli Eğitim Bakanlığı Halk Dansları ve Modern Dans Eğitmenliği belgesine sahip olan Nurcan HAŞA KINIK, 1990 ile 2005 yılları arasında Harman Gençlik ve Spor Kulübünde yöneticilik ve dans eğitmenliği yapmıştır. 2013 yılı Maltepe Üniversitesi Obeziteye Karşı El Ele Projesinde eğitmen olarak görev alan Nurcan Haşa Kınık, Tepe İnşaat İlkokulu ve Amerikan Kültür Kolejinde çalıştı. Dansın çocuklar üzerinde ezber, konsantrasyon, yetenek, özgüven ve hafızanın gelişmesinde önemli rol oynadığına inanıp, bunları yeni nesillere aktarmaya ide okullarında devam etmektedir.