ide’de World Storytelling Day
Okulumuzda, Dünya Hikâye Anlatma Günü'nü kutlamak amacıyla, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik pedagojik yaklaşımları bir araya getiren çeşitli etkinlikler düzenlendi. Bu etkinliklerle öğrencilerimizin İngilizce yeterliliklerini artırmayı hedefledik.
3.sınıf öğrencilerimiz, İngilizce dersi müfredatı kapsamında, "The Three Little Pigs" adlı güdümlü okuma kitabını dramatize ederek, dil ediniminde önemli bir yere sahip olan etkileşimli öğrenme yöntemini deneyimlediler. Bu etkinlik, öğrencilerin okuma akıcılığı, telaffuz ve kelime dağarcığı gibi temel okuma becerilerini geliştirmelerine, hikâye içindeki dilbilgisi yapılarını bağlam içinde öğrenmelerine, rol yapma ve diyalog kurma yoluyla sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerine, hikâyeyi kendi yorumlarıyla canlandırarak yaratıcı düşünme becerilerini pekiştirmelerine, grup içinde çalışarak iş birliği ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine olanak tanıdı.
4.sınıf öğrencilerimiz ise, yaşıtlar arası öğrenme (Peer Learning) modelini temel alan bir etkinlikle, okul kütüphanemizde anaokulu öğrencilerimize hikayeler okuyarak, hem kendi okuma ve anlatma becerilerini geliştirdiler hem de küçük yaştaki öğrencilere rol model oldular. Öğrencilerimizin hikâye seçimi, anlatım teknikleri ve dinleyiciyle etkileşim kurma gibi hikaye anlatma becerilerini geliştirmelerine, küçük yaştaki öğrencilere karşı empati ve sorumluluk duygularını pekiştirmelerine, farklı yaş gruplarından öğrencilerle etkileşim kurarak sosyal becerilerini geliştirmelerine, hikayelerin büyülü dünyasını paylaşarak okuma sevgisini aşılamalarına katkı sağladı.
Bu etkinlikler, hikâye anlatıcılığının sadece dil becerilerini değil, aynı zamanda öğrencilerin sosyal-duygusal gelişimlerini de destekleyen güçlü bir araç olduğunu gösterdi.